Despre coabitare şi Sâmbra lupilor

funny-1920-1080-wallpaper

Articol publicat pe Civitas Politics.

Societatea politică românească, în special, trăieşte sub auspicii unei zicale auzită de foarte multe ori de la bunicul meu: Şi-aşa-i rău, nici altfel nu-i bine! Pentru că lumea noastră cotidiană se subîntinde arcului bramburelii şi diferendelor neistovite, apelând la simplificări aritmetice, precum unu şi cu unu fac doi. Dar se pare că numai pentru a legitima metoda din două una – ori una, ori alta, niciodată o mulţime armonică. Deşi sincronismul cultural e numai la doi paşi distanţă, preferăm adeseori, nici una, nici două, ca celălalt, dacă este o persoană/grup sau cealaltă, dacă este o idee, fatalmente să dispară. Aşa şi în cazul mult controversatei coabitări dintre preşedintele Traian Băsescu şi premierul Victor Ponta, când „lupi” din ambele haite, radicalizate în pro şi anti-Băsescu, recte pro- şi anti-USL tălmăcesc pactul inter-instituţional conform intereselor lor particulare, electoraliste îndeosebi, aşa cum electoralist şi teatral este tot sistemul de valori, principii şi proceduri pe care conglomeratul format de politicieni l-a produs în ultimii 23 de ani.

Într-un articol de pe Civitas Politics, Andrei Tiut identifică două filosofii ale coabitării dintre Traian Băsescu şi Victor Ponta: (1) „reconciliere, mergând până la anularea opoziţiei dintre (sic) băsişti şi anti-băsişti, iliescieni şi anti-iliescieni” şi „depăşirea raporturilor de putere între tabere” – viziunea Traian Băsescu; (2) „recunoaşterea (…) şi acceptarea „civilizată” a raporturilor reale de forţă” – viziunea Victor Ponta. Totodată, Andrei Tiut introduce în ecuaţie şi declaţia lui Ponta vizând „forţele serioase şi forţele neserioase” (partidele în accepţiunea sa, dar nu numai, zic eu) care în decembrie s-au poziţionat într-un anume fel înainte şi după alegerile din decembrie, anul trecut. O altă dihotomie exagerat simplificatoare, de tipul lozincii care trebuie memorată, dar negândită. Fiindcă, cât ar vrea Victor Ponta să-şi cosmetizeze imaginea de reprezentant al „forţelor serioase”, calculele politicianiste care stau la temelia coabitării dau dreptate şi „forţelor neserioase”… Complet aici: Civitas Politics

P.S. Am acceptat imaginea propusă de colegii de la Civitas Politics. Eu, aici, voi pune imaginea propusă de mine. Cu scuzele de rigoare. Asta fiindcă am o interpretare proprie asupra simbolisticii imaginii. Nimic altceva.

Despre Horia Pană

Licenţiat şi master în Ştiinţe Poliitce
Acest articol a fost publicat în Politica în pioneze și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

6 răspunsuri la Despre coabitare şi Sâmbra lupilor

  1. neutron zice:

    Marele licurici transoceanic ( Chevron) si la fel de lacomii mici licurici autohtoni hotarasc cum se impart profiturile smulse Romaniei si decid cine va fi „ales ” presedinte sau parlamentar ” in mod democratic”.

    • Horia Pană zice:

      În opinia mea, o asemenea supoziţie este esenţialmente deplasată. Dar împotriva teoriei conspiraţiei degeaba vii cu argumente şi probe. Adepţii ei ŞTIU.

      Dar eu parcă scrisesem despre altceva. Se pare că nu contează. 😀

  2. Ghilotina zice:

    Din decembrie 2014 Dl Basescu nu va mai fi presedinte .
    Eu tot cel care sunt voi ramane .
    Am observat ca pe facebook este si mai urat si mai periculos ca pe ziare.com : daca nu esti cu turma … sar in haita la gatul tau .
    Uite ca eu sunt de capul meu si daca il sustin pe Basescu este pt ca am in interes .
    Dupa Basescu va urma o neagra perioada …. cu USL la guvernare , cu criza , cu lipsa de speranta .
    Pentru mine .

    • Horia Pană zice:

      M-am ferit cât am putut de absoluturi. Este unul dintre motivele pentru care nu sunt nici un optimist, nici un pesimist ritos. Este şi unul dintre motivele pentru care nu văd neapărat prieteni în cei care-mi ţin hangul, nici duşmani în cei care-mi sunt preopinenţi.
      Dar asta e valabil pentru mine.

  3. Andrei Tiut zice:

    Simbolic imaginea este mai potrivita, dar George este un editor tiranic care nu accepta mai putin de 600 px latime :)). Acolo unde imaginile sunt destul de simple (postere) eu le maresc de obicei inainte sa dau articolul spre publicare..

Lasă un răspuns

