Politică de duminică (61)

Facui Am servit o pauză mai lungă la această rubrică. Material ar fi fost îndeajuns, starea de spirit a lipsit. Când agitaţia e mare şi proastă, sarcasmul e o alegere prea fină. Aşa că am ales un moment de oareşce calmare şi preiau întâmplări de la sfârşitul lunii februarie încoace… Apropo de calmare (cal mare), mi-am amintit de o poviastă ce se petrecea prin anii ’60. Cică la Lovrin (comună lângă Timişoara) iese pe uliţi toboşarul satului cu zurbă mare şi, ajuns în partea unde erau ăi mai gospodari, ţâpă: „Atenţiune, atenţiune! Toţ’ ăia dje au cal mare or cal mic să vie la sfatu’ popular să zâcă!… (pauză lungă)… Naiba să vă ieie! Aişi niş’ cal mare, niş’ cal mic. Toţ’ fost la Bărăgan.”

Victor Ponta, Antena 3: Românii au muncit mai mult şi mai bine în 2013.” Din câte se vede cu ochiul liber, ca să le fie şi lor bine mai au de aşteptat mult şi bine.

Maria Agramatini şi paralimpicele la Română. Ex-ministresa Maria Grapini: „Am fost olimpică la Limba Română. Pot să fac oricând un test de gramatică.” L-aţi făcut, de nenumărate ori! Exemple:

Ninsoarea şi viscolul a adus din păcate dimineţi mai puţin bune la mulţi oameni… Cred că intervenţia autorităţilor dublată de solidaritatea oamenilor (…) putem să evităm accidentele legate de oameni.”

– „Am încheeat ziua cu întâlnirea la Parlament…”

– „Balul Speranţei pe care l-am organizat de 5 ani neântrerupt… Oamenii au fost generoşi şi au donat s-au licitat…”

Este păcat de toată instabilitatea creiată doar de PNL.”

– „Ziua de 8 martie să fie o sărbătoare pentru toate femeile.” Nu e încă?

Cezar Preda, către Antonescu: „Să stea liniştit, nu ne grăbim să construim ceva împreună.” Nu ne era teamă de vreo construcţie. Dar, frate, la un moment dat construiţi totuşi ceva?

Ştefania Duminică, secretar de stat de la Educaţie, a fost dată afară de Ponta pentru plagierea disertaţiei de masterat. „Doctorul” Ponta e la fel ca doctorul fumător care-ţi spune că fumatul ucide. Numai pe pacienţi.

Andrei Chiliman: „Antonescu să demisioneze de la conducerea PNL pentru eşecul USL.” Mai poate cineva să-i înţeleagă pe ăia care condamnau monstruozitatea USL? Dacă Antonescu e în USL, să demisioneze, dacă rupe USL, să demisioneze. Deci pe Chiliman şi pe alţii ca el nu-i interesează de USL, ci de Antonescu. Păi ziceţi aşa, dar mai limpede!

Blaga cu moţiunea bleagă: „Moţiunea de cenzură e finalizată. Liberalii să fie bărbaţi şi să o semneze!” Păi, Blaga, ia fiţi voi bărbaţi şi depuneţi-o! A, nu puteţi, că n-aveţi destui parlamentari? Atunci fiţi bărbaţi şi negociaţi cu PNL, nu vă copilăriţi!

Moartea unui piţigoi. De la Petre Ispirescu citire: „Capul îşi vîrî în grile, puse unghiile-n gît,/ Şi mai bine voi moartea decît un trai amărît.” Cam aşa făcu şi Călin Popescu Tăriceanu când i-au ieşit pe deasupra „papionului” vorbele astea: „Iliescu şi Năstase, doi adevăraţi oameni de stat. Victor Ponta a învăţat de la ei.” Odihnească-se în pace şi cât mai departe de oraş!

Metoda „Gheorghe Doja”. Markó Béla, un Pablo Neruda al román es csuda”: „Nu trebuie să lăsăm ca echipa Ponta să se chinuiască în continuare fără noi.”… „Édes magyarok”, atunci faceţi-i să se chinuiască pe limba voastră!

Argumentum ab utili. Radu Mazăre: „Pentru Constanţa e mai bine că PNL a plecat de la guvernare.”Hă-hă! Ştiam!

Ja Tarzan, a ti Džejn, lele dunje ranke… Bogdan Stanoevici, noul ministru al Românilor de Pretutindeni: „Românii din Serbia nu sunt români, sunt vlahi.” S-a suit Roxin pe piatră şi-a crăpat în patru, de s-ar sparge capul pietrii ca Roxin cel dacolatru! Muie, Kogaion!

Valeriu Zgonea, The Wall of Amazement: Despre Antonescu: „Aş vorbi cu el, dar programul său de lucru e mai scurt decât al meu.” Ca şi căderile în penibil.

Băsescu, stăpânu’ lu’ Antonescu. Traian Băsescu: „Acordul cu Ponta este bazat pe cuvântul de onoare.” Victor Ponta: „Am găsit o soluţie politică împreună cu Băsescu.” În concluzie, Crin Antonescu are o înţelegere secretă cu Traian Băsescu.

Ponta, de 8 Martie:„În guvern, ca în familie: femeile se ocupă de muncă, bani şi dialog.” Băieţii se ocupă de stat, cheltuit şi monolog.

Pinalti a intrat adânc. Gheorghe Ştefan a intrat în Fundaţia Mişcarea Populară. Se zice că de popular ce-a fost, Jimmy Hoffa a intrat tot într-o fundaţie.

Toader Paleologu:„UDMR exploatează un filon inepuizabil: prostia românească.” Asta după ce a săpat o vreme filonul împreună cu PDL.

Elena Udrea care e… Şi zice dumneaei: „Am revenit astăzi acasă, pentru a participa la evenimentul Organizaţiei Judeţene a Partidului Mişcarea Populară Buzău. I-am avut alături de mine pe Florin Popescu, Toader Paleologu, Cristi Preda, Teodor Baconschi şi Daniel Funeriu, care s-au bucurat foarte mult să vadă sala plină.”Până şi ei au fost surprinşi de asta.

Teodor Baconschi, suferind:„Am muncit pentru un doctorat la Sorbona, am publicat 12 cărţi, am făcut teren şi campanie electorală, am asumat 15 ani în serviciul diplomatic al României, am avut curaj şi consecvenţă, am acumulat experienţe nenumărate, am condus instituţii… Dar nu pot juca în Liga Mare: nu am banii lor…” Poate l-a citit pe Marin Sorescu parodiind, iar pe mine parafrazând: Politica creşte, tovarăşi zidari/ Va fi o politică tot atât de folositoare/ Ca o cărămidă. Ba mai mult:/ Ca două cărămizi logodite/ Cu verigheta mortarului./ Va fi o politică turn, sau, dacă vreţi,/ Va fi o politică cu autoservire./ Mai daţi-mi o cărămidă.

Elena Udrea ot P(entru că-)M(i)P(ermite): „PMP este partidul în blugi.” Vivat Flacăra! Căci bine zicea popularul Păunescu: „Te salut generaţie-n blugi.” Doar pe Pittiş nu-l mai ascultă nimeni: „Hei, voi, neatenţi la viaţa noastră,/ Hei, voi, ce ne credeţi pui de drac!/ Gândurile voastre-s şi-ale noastre,/ Gusturile însă nu ne plac.”

Lozincă PDL:„Am trecut ţara prin criză FĂRĂ SĂ MINŢIM!” Puteam s-o trecem şi altfel dar n-aveam antonim… Acum o luăm invers!

Despre Horia Pană

Licenţiat şi master în Ştiinţe Poliitce
Acest articol a fost publicat în Politică de duminică și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la Politică de duminică (61)

  1. Jan Valjean zice:

    No comment !

Lasă un răspuns

